piątek, 24 stycznia 2014

Ciasto z masą jabłkową

Piątkowy wieczór to czas , by pomyśleć o czymś słodkim na nadchodzący weekend. Chyba większość z nas tak robi. Ja już obiecywałam sobie ,że koniec takich cotygodniowych rarytasów, jednak nie potrafię oprzeć się przepisom , które zachęcają mnie do ich zrobienia. I tak w jednym z zeszytów " Przyślij przepis" natrafiłam na ciasto z jabłkami, a ponieważ miałam robić tradycyjną szarlotkę, jabłka już były. Zmiana planów, jest ciasto z jabłkami , ale nie szarlotka, jednak bardzo smaczne . Trochę zmodyfikowałam przepis, ponieważ zawsze  lubię  dodać własną  inwencję przy pieczeniu. Dzisiaj skrzętnie wszystko dokumentowałam.





Czego potrzebujemy:
Biszkopt:

  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki proszku  do pieczenia

Masa jabłkowa:

  • 5- 6  jabłek
  • 2 galaretki (dowolne ja dałam cytrynowe)
  • 75 0ml wody
Masa:
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 szklanka mleka
  • 1 kostka margaryny
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 aromat waniliowy
WYKONANIE:

Białka ubijamy na sztywno, dodajemy stopniowo żółtka i cukier. Na koniec mąka i proszek, wymieszać delikatnie. Piec w prostokątnej formie ok 25 min w 180 C.Ostudzić.



Masa biszkoptowa, już gotowa do pieczenia


Jabłka zetrzeć na grubej tarce, dodać 750 ml wody i dusić na małym ogniu.. Jak już będą miękkie dodać galaretki ostudzić. Wylać na biszkopt.

Jabłka wylane na biszkopt


Budyń ugotować , ostudzić. mMargarynę utrzeć z cukrem dodawać budyń, ucierać. 
margaryna utarta z cukrem


budyń do masy

Do masy wlać olejek waniliowy.( Ja do swojej dodałam łyżkę syropu miętowego, dla uzyskania koloru).


Gotowa masa


Tak przygotowaną  masę wylewamy na jabłka.Na wierzch ciasta polewa czekoladowa . Dowolna.
Gotowe 

SMACZNEGO










1 komentarz:

Unknown pisze...

pysznie się prezentuje:)