środa, 29 stycznia 2014

Wędliny domowe-mielonka

Zaczęłam doceniać, szynkowar , który od roku stał w szafce. Jednak inspiracja z waszych blogów sprawiła, że dzisiaj powstał domowy wyrób. Mielonka. Pyszna, zdrowa, dlatego już mam plan na następne wyroby.
Najważniejsze,że można tworzyć przeróżne wędliny i z rożnych mięs.



Czego potrzebujemy:

  • 70 dag mięsa mielonego ( u mnie łopatka)
  • 30-40 dag filet z indyka ( może być filet z kurczak)
  • sól peklowana 15 gr
  • można dodać inną przyprawę ( próbujemy jak nam odpowiada do smaku)
  • pieprzu, tak ok pół łyżeczki
  • 5 ząbków czosnku
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 2 szklanki wody
Wykonanie.
 Do miski dodajemy mięso mielone do tego, pokrojony w dużą kostkę filet.
Tu jeszcze w całości


Filet z indyka



 Następnie dodajemy sól, żelatynę wodę i wyciśnięte dwa ząbki czosnku. Pozostały czosnek dodajemy w całości, Wszystko musimy długo mieszać,aż powstanie kleista masa.

Tak wygląda po wymieszaniu

Mięso układamy w woreczku i  w szynkowarze, dobrze ugniatamy. Zamykamy , dociskając.  Szynkowar do lodówki na ok. 10 godz. Tak podają przepisy. Ja dałam na trzy godziny i po tym czasie do garnka z wodą, gotować tak w 90 stopniach ok 2 godziny. Po tym czasie ochłodzić zimną wodą i wstawić do lodówki. U mnie ok 5 godzin. I już można smakować.



Moje wiejskie wyroby znajdziecie również tutaj:Kiełbasa wiejska,  Kiełbasa biała  oraz Domowa szyneczka z szynkowara

SMACZNEGO

3 komentarze:

grazka pisze...

Dzięki za bardzo fajny pezepis

grazka pisze...

dzięki za super przepis oraz fajny blog

Ewa pisze...

Dzięki za miłe słowa