środa, 26 sierpnia 2015

Sałatka ogórkowa z selerem i papryką

Czas zrobić zapasy na zimę, by chociaż trochę stały się wspomnieniem lata. Dzisiaj polecam przepis na sałatkę z ogórkiem selerem i papryką. Robiona pierwszy raz przeze mnie, ale wypróbowałam i polecam.











SKŁADNIKI :

  • 2 kg. ogórków
  • 2 czerwone duże papryki
  • 1 duży seler
  • 4 1/2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki soli
Zalewa:
  • 3 szklanki wody
  • 2 niepełne szklanki octu
  • 2 niepełne szklanki cukru
Wszystko zagotować


WYKONANIE

Ogórki płuczemy , nie obieramy ze skórki, kroimy w plastry , jak na mizerię.



Paprykę kroimy drobno ( ja zszatkowałam).



Seler obieramy i ścieramy na drobnych oczkach tarki.



Wszystkie warzywa mieszamy ze sobą i  zalewamy wodą wymieszaną z solą.




Zostawiamy na 3 godziny. Potem odcedzamy. Warzywa wkładamy do słoików i zalewamy wcześniej przygotowana zalewą.

Pasteryzujemy ok 10 min.



SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: