niedziela, 4 października 2015

Pasta paprykowa z dodatkiem chilli - wiem, co jem.

Przepisów na pasty z papryki mamy dużo. Od dłuższego czasu przymierzałam się do zrobienia takiego smarowidła. Ponieważ czas przetworów aktywny , więc każdy nawet w pracy czym się dzieli. Stąd mój przepis. Wypróbowany przez znajomą, a teraz już przeze mnie. Pasta doskonała do pizzy, sosów i zwyczajnie na kanapkę. Przepis odrobinę zmodyfikowany, ponieważ robiłam z połowy porcji, a przy okazji coś trochę pokombinowałam po swojemu. Polecam.




SKŁADNIKI:
  • 1.5 kg. papryki czerwonej
  • 1 cebula
  •  2 jabłka
  • mała główka czosnku
  • 2 łyżki soli
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki octu
  • 1.2 łyżeczki chili
  • 1 opakowanie bazylii ( ja dałam świeżą)
  • 2 słoiki koncentratu pomidorowego
WYKONANIE

Paprykę wrzucamy do wrzątku i chwilę trzymamy nie doprowadzając do zagotowania. Można sprawdzić , czy skórka odchodzi.

Paprykę obieramy ze skórki, kroimy drobno i rozdrabniamy blenderem. Bazylię, jeśli świeża, siekamy.


 Jabłko ścieramy na tarce dodajemy do papryki.


Cebulkę kroimy w kostkę i chwilę podduszamy na oleju, dodajemy do pasty , czosnek wyciskamy przez praskę.

Dodajemy pozostałe składniki, mieszamy i w dużym garnku gotujemy ok 1 godzinę. Jeśli chcemy , by pasta była bardziej gęsta gotujemy dłużej.
Pastą napełniamy słoiczki i pasteryzujemy ok. 15- 20 min.


SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: