piątek, 26 lutego 2016

Szarlotka - smak dzieciństwa

Przepisy na szarlotki wypróbowałam różne, każda z nich jest wyjątkowa. Jednak  smak szarlotki z dzieciństwa odnajduję w tym właśnie przepisie mojej mamy. Kartkę ze starego zeszytu, z wyblakłym już pismem, odnalazłam wśród swoich notatek. Dla mnie wartość bardzo sentymentalna, tym bardziej, że  mam nie żyje już od dawna. Ciasto na szarlotkę pyszne, mięciutkie, rozpływa się w ustach i przywołuje smaki z dzieciństwa. Zapewne każdy z nas ma swój smak i zapach, który przywołuje miłe wspomnienia. Ja odnajduję go w smaku tej szarlotki.




SKŁADNIKI

Ciasto:

  •  30 dag maki pszennej
  • 20 dag. mąki krupczatki
  • 25 dag masła
  • 3 łyżki śmietany 18%
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 żółtka plus jedno całe jajko
  • 20 dag cukru kryształ
Dodatkowo:
  • 1,5 kg jabłek -kwaśnych
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 cukier waniliowy
  • cukier puder do posypania ciasta

WYKONANIE

 Jabłka obieramy ,ścieramy na tarce. Posypujemy cukrem waniliowym i cynamonem.

Jabłka odciskamy i lekko skrapiamy cytryną. Odstawiamy do lodówki.

Mąkę siekamy z margaryną. dodajemy pozostałe składniki i zagniatamy ciasto.

3/4 ciasta rozwałkowujemy na blaszke wyłożoną papierem do pieczenia. Wykładamy jabłka               i przykrywamy drugim rozwałkowanym ciastem. Wierzch nakłuwamy widelcem.

Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 1 godz. w temperaturze 180 stopni C.

Po upieczeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem.




SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: