czwartek, 30 stycznia 2014

Domowa szyneczka z szynkowara

Obiecałam ,że wędliny z własnego wyrobu zagoszczą w moim domu , co też czynię. Wczoraj Mielonka domowa, bardzo smaczna. wcześniej podawałam przepis na Białą kiełbasę , również się sprawdziła. Wczoraj powstał  wyrób z karkówki i filetu z indyka, w rezultacie mieszanka mięs dała smaczną szyneczkę.
Tutaj również wyrób jeszcze na święta Kiełbasa wiejska

Wygląda smakowicie i tak jest w rzeczywistości

Czego potrzebujemy:

  • ok 50 dag  filetu z indyka
  • ok. 50 karkówki
  • sól peklowana ok 15 g
  • pieprz łyżeczka 
  • przyprawa do indyka  lub jak wolimy
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • majeranek 1 łyżeczka
  • 1 szklanka wody

Wykonanie:


 Wykonanie.
 Do miski dodajemy pokrojone w duże kawałki mięso




Następnie dodajemy sól, żelatynę wodę i przyprawy. Wszystko musimy długo mieszać,aż woda połączy się i będzie kleista masa.

Mięso układamy w woreczku i  w szynkowarze, dobrze ugniatamy, tak by nie było pustych przestrzeni. Zamykamy , dociskając.  Szynkowar do lodówki na ok. 10 godz. Tak podają przepisy. Ja tym razem również  dałam na trzy godziny i po tym czasie do garnka z wodą, gotować tak w 90 stopniach ok 2 godziny. Po tym czasie ochłodzić zimną wodą i wstawić do lodówki. U mnie ok 5 godzin. I już można smakować.



SMACZNEGO 

Brak komentarzy: