czwartek, 17 września 2015

Szpinak z serem fetta i piersią, z kurczaka.

Szpinak - doceniam go coraz bardziej. Zawsze, nawet jako dziecko, lubiłam przyrządzony przez mamę domowy szpinak. Nie był dla mnie zmorą dzieciństwa, jak dla wielu. Był czas, kiedy nieco o nim zapomniałam. Teraz powracam do dań ze szpinakiem, ponieważ można przyrządzać go na rożne sposoby i wtedy smakuje doskonale.
Doceniam stare smaki, ale ser fetta zdecydowanie zrewolucjonizował mój szpinak.   Dzisiaj propozycja, którą możemy wykorzystać jako dodatek do makaronu lub po prostu zjeść bez łączenia.





SKŁADNIKI:

  • 450 g. mrożonego szpinaku
  • 1 pierś z kurczaka
  • przyprawa do kurczaka
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1/2 sera fetta
  • 1 mała  cebula
  • olej do smażenia
  • sól pieprz do smaku
WYKONANIE

Szpinak, jeśli mamy zamrożony, to wrzucamy do garnka i na małym ogniu chwilę i się rozmrozi.


Cebulkę kroimy w kostkę , lekko podsmażamy na oleju, dodajemy szpinak i chwile smażymy mieszając.

Dodajemy ser fetta, przeciśnięty przez praskę czosnek, wszystko mieszamy i chwilę smażymy ok. 5 -10 min.

Pierś kurczaka płuczemy , kroimy w kostkę, przyprawiamy i obsmażmy na oleju do zarumienienia.
Kawałki kurczaka dodajemy do szpinaku. Dobrze mieszamy. I danie gotowe.



SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: