wtorek, 10 lutego 2015

Mielone w cieście francuskim

Kolejny mój przepis z wykorzystaniem ciasta francuskiego. Tym razem mielone w cieście francuskim z oliwką. Tak pokombinowałam i okazało się, że oliwka nawet nieźle współgra z mielonym, a dodatkowo ładnie wygląda. Polecam





SKŁADNIKI


  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • 1 płat ciasta francuskiego
  • ok 10 oliwek
  • sól pieprz do smaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • majeranek
  • jedna sucha bułka
  • jedno jajko do smarowania

WYKONANIE

Do zmielonego mięsa dodajemy namoczoną i wyciśniętą bułkę, jajka, przyprawy oraz wyciśnięty przez praskę czosnek. Wyrabiamy masę mięsną.

Z masy zmoczona dłonią formujemy kule. Wielkość dowolna , ale nie za duże. Raczej takie jak na kotlety , tylko nie spłaszczamy. W środek każdej wkładamy oliwkę.




Z ciasta francuskiego wycinamy pasy i owijamy nimi kotlety .Wzór owijania dowolny.Ja robiłam na rożne sposoby.




Płaty ciasta smarujemy rozmąconym jajkiem i pieczemy ok 30 min w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C.












SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: