czwartek, 5 lutego 2015

Pierogi, pierożki......

U mnie dzisiaj pierogowo. W kuchni praca od samego rana. Bardzo pierogowo, bo powstały trzy wersje pierogów. Po zamrożeniu, będą doskonałe w każdej chwili jeśli tylko będzie ochota na pierożki. W tym poście ruskie, czyli polskie tradycyjne. Zapraszam.







SKŁADNIKI:

Ciasto:

  •  1 kg. maki 
  • 2 łyżki oleju, 
  • 3 jajka ( jedno całe 2 żółtka),
  •  1 szklanka gorącego mleka i jeśli mało to podlewamy ciepłą woda

Wszystkie składniki łączmy , dobrze wyrabiamy, ciasto powinno być szkliste, łatwo poddające się obróbce.

Na farsz 


  •  1/2 kg sera, 
  • 2 kg ziemniaków. Dodam ,że przewaga ziemniaków, sprawia ,że farsz jest smaczniejszy.
  •  Do tego podduszamy dwie cebule, tylko lekko zeszklić, na sporej ilości oleju lub margaryny. Chodzi o to, by tłuszcz dobrze nasączył farsz. Wyrabiamy dodając sól i pieprz do smaku.Nie przyprawiamy żadną inna przyprawą. Zapewniam ,że pierogi ruskie , to tylko sól i pieprz,każda inna przyprawa zmienia ich smak.  Czasami do farszu dodaję drobne kawałki podsmażonego boczku , też powstaje bardzo dobry farsz.


Wałkujemy na okrągły placek , jak mamy przyrząd do pierogów to używamy do wyciskania i robienia pierogów , lub tradycyjnie: szklanka i nasze sprawne ręce.

Ja lepię sama , chociaż przyrząd,  do pierogów, próbowałam, jednak przyznam,że lepiej wychodzi mi moja manufaktura.














SMACZNEGO

 Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: