środa, 20 maja 2015

Zupa krem ze szparagów

Mówią ,że dobra gospodyni nic nie wyrzuca. Nie wiem na ile jestem dobrą gospodynią, ale końcówek ze szparagów nie wyrzuciłam. Wykorzystałam do zrobienia zupy krem. Wyszła naprawdę smaczna. Oczywiście taką zupę możemy robić z całych szparagów. U mnie, jak to się mówi: wykorzystanie resztek. Zupa podana z grzankami. Zapraszam.




SKŁADNIKI:

  • końcówki z pęczka szparagów zielonych 
  • 1 marchewka
  • pół pora
  • kawałek selera
  • 2 ząbki czosnku
  • sol, pieprz do smaku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 2- ziemniaki
  • 3 łyżki śmietanki 12%
  • 1 żółtko
  • 2 bułeczki do zrobienia grzanek ( dowolne , u mnie graham z ziarnami)
  • koperek do posypania

WYKONANIE:

Szparagi płuczemy, zalewamy 2 litrami wody, dodajemy obraną marchewkę, seler. Obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotujemy na małym ogniu 30 min.



W tym czasie płuczemy pora, kroimy w plastry i podsmażamy na maśle. Dodajemy do wywaru.


Gotujemy jeszcze ok 20 min.

Pod koniec dodajemy pokrojony w kostkę czosnek.

Wywar odcedzamy. Z warzyw zabieramy marchewkę. Pozostałe blendujemy. Ponieważ łodygi szparagów są nieco włókniste, więc u mnie do końca się nie zmiażdżyły. Zalałam wywarem i przetarłam wszystko dokładnie przez sito.

Do kremu dodajemy sól, pieprz. Śmietanę rozbijamy z żółtkiem. Rozprowadzamy wywarem i wlewamy do zupy.
Mieszamy i zagotowujemy.

Bułeczki kroimy w kostkę podpiekamy na patelni. Podajemy z zupą. Posypujemy koperkiem.




SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: