środa, 28 stycznia 2015

Rok bloga-popularne przepisy na pieczyste.

Pieczyste to: mięcho, mięsiwo, mięsko, pieczeń, a nawet ścierwo. Takie synonimy podaje Słownik języka polskiego. Najbardziej zaciekawił mnie rzeczownik ścierwo.
Skojarzenie , dla mnie nieciekawe. Drążąc dalej wyczytałam w słowniku, żę ścierwo ma aż trzy znaczenia: pierwsze to: rozkładające się ciało zwierzęcia, drugie: nieapetyczny lub nieświeży kawałek mięsa, no i trzecie:  człowiek bezwartościowy moralnie. Chyba to trzecie najbardziej utkwiło mi w pamięci.
 Jak zwał, tak zwał. Moje pieczyste to na pewno mięsko, pieczeń i nie ma nic wspólnego ze ścierwem. Jednak przy okazji publikacji tego postu wzbogaciłam nieco swoją wiedzę.

Zapraszam do obejrzenia popularnych postów na smaczne pieczone, duszone i gotowane mięska .


Szynka rolowana






Klops domowy z kawałkami kurczaka







Szynka wieprzowa pieczona





KURCZAK FASZEROWANY ŚLIWKĄ I ŻURAWINĄ






SZYNKA DROBIOWA





PASZTET DOMOWY





SZYNKA Z SZYNKOWARU






ROLADA SCHABOWA








MIELONKA DOMOWA






SMACZNEGO Czekam na Państwa opinie i cenne rady. Jeśli zostawicie tutaj swój ślad, łatwiej mi będzie trafić do Was.

Brak komentarzy: